Sajtóközlemények: környezetvédelem

Egy ház karbonlábnyoma átlagosan mintegy 2,5 kg szén-dioxid-egyenértékkel csökken ezer forintnyi, fenntartható építőanyagokra fordított befektetéssel – derül ki a Budapesti Corvinus Egyetem és az Université Libre de Bruxelles új kutatásából. A legjelentősebb hatást a fenntartható ablakok és külső falak alkalmazása eredményezi.

A Toyota Motor Europe megállapodást kötött két vállalattal gyors, sokoldalú és költséghatékony hidrogén-utántöltő infrastruktúra kiépítéséről. A forradalmi Twin Mid Flow technológia gyorsabb tankolást és jelentősen alacsonyabb beruházást tesz lehetővé a hidrogéntöltő állomások esetében.

Nemzetközi kutatási pályázataival nyert el a napokban jelentős támogatásokat a győri Széchenyi István Egyetem, amely az Európai Unió Interreg Danube és Horizon Europe programjainak segítségével kapcsolódik be környezetvédelmi, fenntarthatósági, víz- és halgazdálkodási kutatásokba.

Diákkirály választó kampány, tanulmányi kirándulás Balassagyarmatról Pécsre, szabadtéri ökotanterem építése és iskolai víztisztító berendezések elhelyezése. Ezt a négy projektet támogatta osztályonként 500-500 ezer forinttal az OTP Bank az idei OTP Class Pályázatra érkezett jelentkezések közül.

Karácsonyfát választani nemcsak esztétikai, hanem környezeti szempontból is fontos. A Debreceni Egyetem Botanikus Kertjének igazgatója, Takács Attila bemutatja a hazai fenyőfajtákat, azok előnyeit és hátrányait, valamint a frissesség ellenőrzésének módjait.

A Kúria 2024. december 5-én meghozott döntésével immáron második alkalommal helyezte hatályon kívül az elsőfokú bíróság korábbi ítéletét és másodszor utasította azt új eljárás lefolytatására. A Gellérthegyi Sikló projekt tehát újra rendelkezik azzal a környezetvédelmi engedéllyel, amely az összes további engedély alapját képezi.

A „Passzold vissza, Tesó!’’ 2018 óta végzi használaton kívüli mobilok, gps-ek, tabletek és tartozékaik visszagyűjtését. Az akció iskolák, vállalatok, önkormányzatok, egyéb egyesületek és szervezetek bevonásával alakít ki gyűjtőpontokat, ahol a lakosság leadhatja az általuk már feleslegesnek ítélt mobilkészülékeket.

A Gazdasági Versenyhivatal párhuzamosan több vállalkozással szemben is eljárást indított, mivel az ásványvizes és üdítőitalos palackok címkéin feltüntetett, és egyéb kereskedelmi kommunikációjukban alkalmazott, a termék környezeti hatásaira vonatkozó állításokkal valószínűsíthetően megtévesztették a fogyasztókat.