Helló Sajtó! Üzleti Sajtószolgálat | Mi ez?
Kérdésed van? +36 70/942-8269 | Ügyfélportál »

Szerkesztési irányelveink

Ahhoz, hogy sajtóközleményed terjesztését vállalni tudjuk, közleményednek meg kell felelni az alábbi szempontoknak.

Tartalmi követelmények

Hírérték: a közleménynek legyen hírértéke a sajtó számára. Ilyen lehet egy új termék vagy szolgáltatás bevezetése, egy szervezeti átalakítás, egy díj megszerzése, szakértői vélemény egy aktuális témáról, egy felmérés eredményének a közzététele, stb. A főcímnek világosan utalnia kell a hír tartalmára.

Hírforrás: a sajtóközlemény címéből vagy szövegéből egyértelműen ki kell derülnie a hír forrásának, amely a közleményt kiadó cég, intézmény, szervezet, stb. Ha egy ügynökség végzi a közlemény beküldését, akkor a hírforrás az ügynökség megbízója.

Tárgyilagos hangnem: közleményednek mentesnek kell lennie a közvetlen (én, mi, ti) megszólítástól, kivéve, ha egy idézetben használod azt. A közvetlen megszólítás azt jelezné, hogy a közlemény inkább reklám, mint hírközlés. Szintén kerülnöd kell a túlzó állításokat és a nagybetűs írásmódot, mert ezek megkérdőjelezik a hírközlés sikerességét.

Tiltott megnyilvánulások: a közlemény nem lehet sértő, fenyegető, támadó, rágalmazó, erőszakos, megfélemlítő vagy más módon kifogásolható. Nem kísérelhet meg pánikot vagy félelmet kelteni és nem állhat szándékában kárt okozni.

Idézetek: közleményedben világosan jelöld meg a véleményeket és azokat ne tényként állítsd be. Amennyiben külső forrásból idézel, ügyelj arra, hogy az ellenőrzött forrás legyen.

Írásos felhatalmazás: jelentős vállalati bejelentések esetén, mint cégek összeolvadása vagy felvásárlása, írásos engedélyt kérhetünk a vállalat vezetőjétől a közlemény terjesztésének jóváhagyásához.

Jogilag pontos: minden olyan sajtóközleményhez, amely jogi vagy büntetőügyekre vonatkozik, bírósági ügyszámot, vagy más megfelelő dokumentációt kérünk.

Formai követelmények

A közlemény terjedelme: közleményed álljon minimum 300 szóból. A keresőmotorok a túl rövid tartalmakat nehezebben indexelik.

Nyelvtan és helyesírás: közleményed legyen mentes nyelvtani és helyesírási hibáktól. Kerüld a szakzsargon használatát, ügyelj arra, hogy tartalmát a lehető legtöbb ember megértse.

Formázás: közleményedben ne használj táblázatokat és beszúrt képeket. Utóbbiakat külön fájlként csatold a beküldéskor. Ha közleményed linket tartalmaz, figyelj arra, hogy a mögötte lévő weboldal valóban működjön. Amennyiben a  közleményben lévő egy vagy több link hibaoldalra visz, akkor a közleményt nem tudjuk megjelentetni.

Linkek maximális száma: a közleményben található linkek száma maximum 100 szó / 1 link.

Tiltott tartalmak

Sajtószolgálatunk nem vállalja az alábbi tartalmak terjesztését.

Hirdetések: ha a sajtóközlemény elsődlegesen egy termék vagy szolgáltatás eladására irányul, akkor az reklám, nem pedig sajtóközlemény. Egy jó sajtóközlemény egy hírértékű témáról tájékoztatja a médiát és a közvéleményt. Ha a dokumentum elsődleges célja az eladás, akkor nem vállalhatjuk annak terjesztését.

Szexuális és felnőtt tartalom: a sajtóközlemény nem tartalmazhat utalásokat vagy linkeket szexuális jellegű termékekre, tartalmakra, illegális termékekre vagy trágár kifejezésekre.

Másolás: a más weboldalakról vagy kiadványokból származó hírek, véleménycikkek, szerkesztőségi cikkek – különösen, ha szerzői jogvédelem alatt állnak – nem minősülnek sajtóközleménynek.

Duplikált tartalom: egy sajtóközleményt csak egyszer lehet sajtószolgálatunkon keresztül terjeszteni. Ezenkívül minden sajtóközlemény jelentős részének eredeti tartalomnak kell lennie. Sablonos tartalom nem megengedett.

Harmadik fél jogi közleményei: sajtószolgálatunk csak olyan ügyvédi irodák sajtóközleményeit fogadja el, amelyekben az iroda az ügy egyik felét képviseli. Nem fogad el jogi ügyekkel kapcsolatos sajtóközleményeket harmadik félnek számító cégektől.

Nem vállaljuk továbbá az alábbi témakörökhöz tartozó sajtóközlemények terjesztését:

  • politika,
  • online szerencsejáték,
  • kábítószer és egyéb illegális szerek,
  • lőfegyverek,
  • gyors meggazdagodási ajánlatok,
  • konkrét befektetési tanácsok,
  • dohányzás népszerűsítése.