Heteken át tartó izgalmas kalandsorozaton keresztül ismerhetik meg az érdeklődők Budapest felszíni és felszínalatti vizeinek, valamint az azt kutató hidrogeológusok mindennapjainak titokzatos világát. A Víz Világnapján induló „Dunától a termálvizekig, Budapest a vizek fővárosa” című kampánysorozattal az ELTE kutatói nem csak a vizek fővárosát, hanem a kutatói életpályát is szeretnék megismertetni, elsősorban a középiskolás és felső tagozatos fiatalokkal.
Az ELTE hidrogeológusai évtizedek óta kutatják Budapest világszinten is különleges, ún. hipogén karsztrendszerének, a Budai-termálkarsztnak a hidrogeológiai viszonyait. És hogy mi is az a hipogén karsztrendszer? Hogyan nyerhetünk tiszta ivóvizet a Dunából? Miért is olyan értékesek és különlegesek a budapesti termálfürdők? Ezekre a kérdésekre a választ most a nagyközönséggel is megosztják.
A Víz Világnapján, március 22-én veszi kezdetét az ELTE TTK-n működő Tóth József és Erzsébet Hidrogeológia Professzúra „Dunától a termálvizekig, Budapest a vizek fővárosa” című tudományos ismeretterjesztő programsorozata, amely azonban jóval túlmutat ezen a jeles napon: heteken keresztül izgalmas kalandra hívja az érdeklődőket, bemutatva a felszínalatti vizek titokzatos világát, Budapest rejtett természeti kincseit.
A tudománynépszerűsítő kampány során a hetente megjelenő közérthető, izgalmas ismeretterjesztő videók a hidrogeológusok mindennapi munkáját és kihívásait is bemutatják, hiszen a cél nem csak egy izgalmas kutatási terület, hanem a kutatói életpálya népszerűsítése is.
A szervezők a fiatal generáció számára (általános és középiskolás diákok) egy játékos vetélkedőt is hirdetnek, amelyben a résztvevők értékes nyereményekért mérhetik össze tudásukat, miközben egyre többet megtudhatnak a hidrogeológiáról.
A verseny részletes kiírása jövő héten jelenik meg a https://tothprofesszura.elte.hu/ weboldalon, valamint a szervezők közösségi média oldalain: facebook.com/toth.hydrogeology, instagram.com/toth_hydrogeology.
További részletek hamarosan érkeznek – érdemes követni a program eseményeit a weboldalon és a közösségi média csatornákon keresztül!
A kampány a MEC_N 149196 számú projekt keretében, a Kulturális és Innovációs Minisztérium Nemzeti Kutatási Fejlesztési és Innovációs Alapból nyújtott támogatásával, a Mecenatúra (MEC_N_24) pályázati program finanszírozásában valósult meg.
Forrás: Eötvös Loránd Tudományegyetem