Sajtóközlemények: fiatalok

A budapesti ingatlanpiacon 2025-ben jelentősen visszaszorult a fiatalabb korosztály, különösen a 20-30 évesek aránya, ami a kisebb lakások iránti kereslet csökkenésében is megmutatkozik. A növekvő árak és hitelkamatok megnehezítik az önálló lakhatás megteremtését, ami hosszú távon átalakíthatja a piacot és a lakhatási trendeket.

Az európai ifjúsági Nagy Károly-díjat 2025-ben egy magyar páneurópai médiaprojekt, a Forum Europaeum nyerte el. A platform az európai identitás és értékek népszerűsítésére fókuszál, különösen a fiatalok körében. A díjátadót az Európai Parlament és az aacheni Nemzetközi Nagy Károly-díj Alapítvány tartotta Aachenben.

A győri Széchenyi István Egyetem Hallgatói ösztöndíját 20-an, míg Élsportolói ösztöndíját 16-an vehették át a napokban. Az intézmény népszerűségét jelzi, hogy a tanulmányi támogatást elnyert fiatalok az ország mintegy tíz megyéjéből, illetve Szlovákiából, Indonéziából és Vietnámból érkeztek.

Az FPKOSZ 1250 fő megkérdezésével végzett, nem reprezentatív felmérése érdekes jelenségre világít rá: a megkérdezettek között a 18-30 éves korosztály tagjai kevésbé érzik köznyelven szólva „adósrabszolgaságnak” a hitelfelvételt (55%-uk nem tartja annak), míg korosztálytól függetlenül az összes válaszadó mindössze 41%-a tartozik ide.

Kedvezményes lakáshitel-konstrukcióval támogatja a fiatalok otthonteremtését április 1-től az MBH Bank. Az 5%-os kamattal elérhető hitel ideális választás azok számára, akik első, energiahatékony otthonukat szeretnék megvásárolni. A konstrukció jól illeszkedik az MBH Bank otthonteremtési ökoszisztémájába.

Heteken át tartó izgalmas kalandsorozaton keresztül ismerhetik meg az érdeklődők Budapest felszíni és felszínalatti vizeinek, valamint az azt kutató hidrogeológusok mindennapjainak titokzatos világát. A „Dunától a termálvizekig, Budapest a vizek fővárosa” című kampánysorozattal az ELTE kutatói nem csak a vizek fővárosát, hanem a kutatói életpályát is szeretnék megismertetni.

Már az első napokban jelentős érdeklődést váltott ki a Munkáshitel, az indulást követően az MBH Bank hálózatában és a honlapján több mint tízezer kérést kezeltek, és a hiteltermék iránti kereslet folyamatosan növekszik. A legtöbben a fővárosból fordulnak a bankhoz, de a vidéki régiókban, különösen a keleti és dél-nyugati megyékben is népszerűnek bizonyul a konstrukció.

A Yettel és a Baptista Szeretetszolgálat közös karácsonyi kampányában 1200 gyerek kívánságát teljesítették, különös figyelmet fordítva a 13-18 éves fiatalokra. Miller Dávid színész-énekes is részt vett az adományozásban, hangsúlyozva a jótékonyság fontosságát az ünnepek alatt.

Lezárult az MBH Bank és a DUE Médiahálózat Nagy Diák Banktudós tesztjének első fordulója, amelyet 15 ezernél is több hallgató vagy felsőfokú tanulmányok küszöbén álló fiatal töltött ki. A teszt célja, hogy játékos módon hívja fel a résztvevők figyelmét a tudatos pénzügyi gondolkodásra és a digitális térben megjelenő veszélyekre.

A bankcsoport elindította a legfeljebb 5%-os éves kamatozású, folyósítási és hitelbírálati díj nélküli jelzáloghitel-konstrukció kialakítását, amely 2025. április 1. és 2025. október 31. között lesz elérhető. Az új konstrukció a fiatal célcsoport számára kedvező finanszírozási lehetőséget biztosít majd.

A magyarok leginkább azért tartják fontosnak a pénzügyi tudást, mert így jobban ki tudják használni a lehetőségeiket, de kevéssé szeretnének ezen a téren azért műveltek lenni, hogy a családjuknak segíteni tudjanak döntéseik meghozatalánál – erre jutott egy frissen publikált, a Corvinus bevonásával készült magyar kutatás.