A budapesti ingatlanpiacon 2025-ben jelentősen visszaszorult a fiatalabb korosztály, különösen a 20-30 évesek aránya, ami a kisebb lakások iránti kereslet csökkenésében is megmutatkozik. A növekvő árak és hitelkamatok megnehezítik az önálló lakhatás megteremtését, ami hosszú távon átalakíthatja a piacot és a lakhatási trendeket.
Sajtóközlemények: fiatalok
Az európai ifjúsági Nagy Károly-díjat 2025-ben egy magyar páneurópai médiaprojekt, a Forum Europaeum nyerte el. A platform az európai identitás és értékek népszerűsítésére fókuszál, különösen a fiatalok körében. A díjátadót az Európai Parlament és az aacheni Nemzetközi Nagy Károly-díj Alapítvány tartotta Aachenben.
A győri Széchenyi István Egyetem Hallgatói ösztöndíját 20-an, míg Élsportolói ösztöndíját 16-an vehették át a napokban. Az intézmény népszerűségét jelzi, hogy a tanulmányi támogatást elnyert fiatalok az ország mintegy tíz megyéjéből, illetve Szlovákiából, Indonéziából és Vietnámból érkeztek.
Az FPKOSZ 1250 fő megkérdezésével végzett, nem reprezentatív felmérése érdekes jelenségre világít rá: a megkérdezettek között a 18-30 éves korosztály tagjai kevésbé érzik köznyelven szólva „adósrabszolgaságnak” a hitelfelvételt (55%-uk nem tartja annak), míg korosztálytól függetlenül az összes válaszadó mindössze 41%-a tartozik ide.
A műsor célja bátorítani a vállalkozó szellemű fiatalokat ötleteik megvalósítására, a mentoráláson keresztül pedig a vállalkozásindításhoz kapcsolódó, hasznos ismereteket átadni. A feladatokon és kihívásokon legjobban teljesítő versenyző elnyerheti a 10 millió forintos fődíjat, amit vállalkozása fejlesztésére fordíthat.
Kedvezményes lakáshitel-konstrukcióval támogatja a fiatalok otthonteremtését április 1-től az MBH Bank. Az 5%-os kamattal elérhető hitel ideális választás azok számára, akik első, energiahatékony otthonukat szeretnék megvásárolni. A konstrukció jól illeszkedik az MBH Bank otthonteremtési ökoszisztémájába.
Heteken át tartó izgalmas kalandsorozaton keresztül ismerhetik meg az érdeklődők Budapest felszíni és felszínalatti vizeinek, valamint az azt kutató hidrogeológusok mindennapjainak titokzatos világát. A „Dunától a termálvizekig, Budapest a vizek fővárosa” című kampánysorozattal az ELTE kutatói nem csak a vizek fővárosát, hanem a kutatói életpályát is szeretnék megismertetni.
A Yettel ProSuli és a DUE Médiahálózat idén második alkalommal indítja el az országos Nagy Diák TudatosNet tesztet, ami játékos formában teszteli a fiatalok online ismereteit, és játékosan mutatja be az aktuális online veszélyekre adandó helyes megoldásokat.
Már az első napokban jelentős érdeklődést váltott ki a Munkáshitel, az indulást követően az MBH Bank hálózatában és a honlapján több mint tízezer kérést kezeltek, és a hiteltermék iránti kereslet folyamatosan növekszik. A legtöbben a fővárosból fordulnak a bankhoz, de a vidéki régiókban, különösen a keleti és dél-nyugati megyékben is népszerűnek bizonyul a konstrukció.
A Telekom új kampányában a fiatalok digitális tudásának fontosságát hangsúlyozza, kiemelve, hogy ők lehetnek a digitális átalakulás mentorai a társadalomban. A kampány célja a generációk közötti tudásátadás és a digitális érettség növelése Magyarországon.
A Yettel és a Baptista Szeretetszolgálat közös karácsonyi kampányában 1200 gyerek kívánságát teljesítették, különös figyelmet fordítva a 13-18 éves fiatalokra. Miller Dávid színész-énekes is részt vett az adományozásban, hangsúlyozva a jótékonyság fontosságát az ünnepek alatt.
A Széchenyi István Egyetem lesz a 2025-ös EFOTT házigazdája. A jövőre július 9–13. között megtartott EFOTT az egyetemisták fesztiváljaként már évtizedek óta a nyár egyik legkedveltebb rendezvénye, 2025-ben is a Velencei-tónál várja a jelenlegi és egykori hallgatókat.
Lezárult az MBH Bank és a DUE Médiahálózat Nagy Diák Banktudós tesztjének első fordulója, amelyet 15 ezernél is több hallgató vagy felsőfokú tanulmányok küszöbén álló fiatal töltött ki. A teszt célja, hogy játékos módon hívja fel a résztvevők figyelmét a tudatos pénzügyi gondolkodásra és a digitális térben megjelenő veszélyekre.
A bankcsoport elindította a legfeljebb 5%-os éves kamatozású, folyósítási és hitelbírálati díj nélküli jelzáloghitel-konstrukció kialakítását, amely 2025. április 1. és 2025. október 31. között lesz elérhető. Az új konstrukció a fiatal célcsoport számára kedvező finanszírozási lehetőséget biztosít majd.
Egy friss kutatás rávilágít arra, hogy a magyar dolgozók közül a fiatalabb generáció sokkal érzékenyebb a munkahelyi hangulatra, míg a tapasztaltabb munkavállalók könnyebben alkalmazkodnak. A kutatás eredményeit Steigervald Krisztián generációkutató kommentálta, kiemelve a munkahelyi optimizmus megőrzésének fontosságát.
A magyarok leginkább azért tartják fontosnak a pénzügyi tudást, mert így jobban ki tudják használni a lehetőségeiket, de kevéssé szeretnének ezen a téren azért műveltek lenni, hogy a családjuknak segíteni tudjanak döntéseik meghozatalánál – erre jutott egy frissen publikált, a Corvinus bevonásával készült magyar kutatás.
A SzakMÁzz! Budapest kiállítás idén új rekordot döntött, több mint 12 ezer fiatal ismerkedett meg a szakmákkal és munkaerőpiaci lehetőségekkel. A rendezvény célja a pályaorientáció elősegítése.
Legfeljebb fél évre látnak előre a 18-21 évesek, a fiatalok pszichésen kevésbé ellenállóak az időseknél és az interaktivitás a vonzó oktatás egyik kulcsa – derült ki a Clout Culture konferencián.