A Telekom új kampányában a fiatalok digitális tudásának fontosságát hangsúlyozza, kiemelve, hogy ők lehetnek a digitális átalakulás mentorai a társadalomban. A kampány célja a generációk közötti tudásátadás és a digitális érettség növelése Magyarországon.
Sajtóközlemények: digitalizáció
A világ öt legdigitalizáltabb autóipari vállalata mind ázsiai és mind beszállító cég, állapítja meg egy friss, a Corvinus bevonásával készült nemzetközi kutatás. Világszerte 54 autóipari nagyvállalatot vizsgáltak a kolozsvári Babeș-Bolyai Tudományegyetem uniós támogatású kutatásában, amelyben a Budapesti Corvinus Egyetem és a dániai Aalborg Egyetem kutatói is részt vesznek.
Az európai uniós forrásból megvalósuló DIMOP Plusz hitelprogram két pályázatának előnye, hogy nulla százalékos fix kamat mellett kínálnak kedvező finanszírozást, a digitalizációs szempontból kevésbé fejlett vállalatok esetében pedig akár az igényelt összeg fele vissza nem térítendő támogatássá is válhat.
A Magyar Telekom felsővezetésében változások történtek: Daria Dodonova és Lubor Zatko távozik, míg André Lenz és Nagy Péter új pozíciókat töltenek be. A cég digitalizációs és pénzügyi stratégiájának folytatása a cél.
A BKIK kutatás szerint egyre többen keresnek vezetési tanácsadókat, főként a versenyképesség növelése és a digitalizációs kihívások megoldása érdekében. A kutatás 152 magyar és 64 romániai szervezet részvételével készült, és eredményei rámutatnak a személyes kapcsolatok fontosságára a tanácsadási szektorban.
A Neumann János Számítógéptudományi Társaság minden évben Kalmár-díjjal ismeri el a számítástechnika alkalmazási területein elért kimagasló eredményeket. A kitüntetést ebben évben ketten vehették át.
A Minősített Könyvelők Egyesülete fejlesztési javaslatokat fogalmazott meg az Ügyfélkapu+ bevezetésével kapcsolatban, hogy az új kétfaktoros azonosítás ne bénítsa meg a vállalkozások adóügyi adminisztrációját. A cél egy olyan megoldás kialakítása, amely biztosítja az adózás zavartalan lebonyolítását, és nem ró túlzott terhet a vállalatokra.
A BKIK által szervezett tájékoztató fórumon bemutatkoztak az új uniós pályázatok, melyek célja a vállalkozások versenyképességének növelése a digitális átállás támogatásával. A budapesti cégek számára most elérhető források részleteit ismerhették meg a résztvevők.
A magyar kkv szektor digitalizálódása lemaradásban van, a legfrissebb kutatások és szakmai rendezvények is arra figyelmeztetnek, hogy sürgős intézkedések szükségesek a digitális transzformáció előmozdításához. Miért fontos a digitalizáció a vállalkozások sikeréhez?
Magyarországon öt emberből négy használja az e-receptet, a páciensek kétharmada pedig kért már online vizsgálati időpontot, beutalót. A lakosság 50 százaléka vesz igénybe okoseszközöket, egészséggel kapcsolatos szenzorokat, applikációkat, derül ki a Semmelweis Egyetem Digitális Egészség kutatócsoportjának legújabb felméréséből.
A BME-n megrendezésre kerülő előadáson közgazdászok és a műszaki tudományok szakemberei ismertetik, milyen jövője lehet a pénznek, illetve a digitalizáció milyen új pénzt teremt(ett), amellyel már a közeljövőben is találkozhatunk.
Az ipar 5.0 innovációs és technológiai átmenet, valamint az ipari fokozatváltás a témája a Széchenyi István Egyetem programjának.
Az új digitális megoldások esetében fontos megkülönböztetni, melyek azok, amelyek valóban jelentős hatással bírnak a versenyképességre és üzleti modellekre.
Többek között bemutatkozik a MINI Intelligens Személyi Asszisztens, amely pl. a „kávét szeretnék inni” jelzésre megmutatja a közelben lévő releváns lehetőségeket, majd a kiválasztott célhoz navigál.
Miért fontos, hogy egy digitálisan érett vállalkozás is tovább fejlődjön? A Telekom és a Cápák közöttben feltűnt Redmenta csapatának együttműködése megmutatja a választ.
Az élelmiszeripari és italgyártó cégek háromnegyedénél hozott komoly fejlődést a termelésben a digitalizáció – derül ki a Schneider Electric tanulmányából.
A streaming szolgáltatásokból származó bevételek megduplázódhatnak, az élő produkciós szektorok ismét előretörnek.