Minden második megkérdezett válaszolta a Telekom felmérésében, hogy digitális ismeretei további fejlesztésre szorulnak, és csak a válaszadók 37%-a használja a hétköznapokban a mesterséges intelligencia nyújtotta lehetőségeket.
Sajtóközlemények: digitalizáció
Mit intézünk a bankfiókokban személyesen és mit intézünk inkább online? Hogyan látja az OTP Bank a bankfiókok szerepét és jövőjét az egyre inkább digitalizált világban? Mivel keressünk fel bankfiókot és mik gyorsabbak, vagy akár olcsóbbak is online? Hogyan érinti a bankfiókok funkcióit és kialakítását az online ügyintézés térnyerése? Ezekre adják meg a választ az OTP Bank szakértői.
Sikeresen lezárult a STRABAG Vasútépítő Kft., a Széchenyi István Egyetem és a V-Híd Vagyonkezelő Kft. projektje, amelynek célja olyan innovatív szolgáltatások létrehozása volt, melyek a hazai építőipari sajátosságaira épülnek, és megteremtik az interdiszciplináris interoperabilitiást az egyes projekteken belül.
Bár a technológia folyamatos elérhetőséget biztosít, új kihívásokat is hoz. Egy gyors üzenet vagy reakció elégnek tűnhet, de valóban mélyebb kapcsolódást jelent? A mesterséges intelligencia és a digitalizáció nemcsak az ismerkedést és kapcsolattartást alakítja át, hanem az intimitás, közelség és bizalom megélését is.
Olyan szakok végzőseit is köszöntötték, amelyeket az intézmény országosan elsőként indított. Ilyen az „ESG – környezeti, társadalmi és irányítási szakember” vagy a precíziós állattenyésztési és takarmányozási szakmérnök.
A kiadvány készítői szerint a mezőgazdaság soha nem látott kihívásokkal szembesül a népességrobbanás és a klímaváltozás miatt, ezért támogatni kell a természetes ökoszisztémákhoz igazodó gazdálkodást és a technológiai változtatásokat.
Rövid távon a feladatfókuszú vezetés, hosszú távon a kapcsolatorientáltság növelheti a digitalizációban fejlődni kívánó szervezetek üzleti teljesítményét – állapítja meg a Budapesti Corvinus Egyetem kutatócsoportjának friss tanulmánya.
A Telekom új kampányában a fiatalok digitális tudásának fontosságát hangsúlyozza, kiemelve, hogy ők lehetnek a digitális átalakulás mentorai a társadalomban. A kampány célja a generációk közötti tudásátadás és a digitális érettség növelése Magyarországon.
A világ öt legdigitalizáltabb autóipari vállalata mind ázsiai és mind beszállító cég, állapítja meg egy friss, a Corvinus bevonásával készült nemzetközi kutatás. Világszerte 54 autóipari nagyvállalatot vizsgáltak a kolozsvári Babeș-Bolyai Tudományegyetem uniós támogatású kutatásában, amelyben a Budapesti Corvinus Egyetem és a dániai Aalborg Egyetem kutatói is részt vesznek.
Az európai uniós forrásból megvalósuló DIMOP Plusz hitelprogram két pályázatának előnye, hogy nulla százalékos fix kamat mellett kínálnak kedvező finanszírozást, a digitalizációs szempontból kevésbé fejlett vállalatok esetében pedig akár az igényelt összeg fele vissza nem térítendő támogatássá is válhat.
A Magyar Telekom felsővezetésében változások történtek: Daria Dodonova és Lubor Zatko távozik, míg André Lenz és Nagy Péter új pozíciókat töltenek be. A cég digitalizációs és pénzügyi stratégiájának folytatása a cél.
A BKIK kutatás szerint egyre többen keresnek vezetési tanácsadókat, főként a versenyképesség növelése és a digitalizációs kihívások megoldása érdekében. A kutatás 152 magyar és 64 romániai szervezet részvételével készült, és eredményei rámutatnak a személyes kapcsolatok fontosságára a tanácsadási szektorban.
A Neumann János Számítógéptudományi Társaság minden évben Kalmár-díjjal ismeri el a számítástechnika alkalmazási területein elért kimagasló eredményeket. A kitüntetést ebben évben ketten vehették át.
A Minősített Könyvelők Egyesülete fejlesztési javaslatokat fogalmazott meg az Ügyfélkapu+ bevezetésével kapcsolatban, hogy az új kétfaktoros azonosítás ne bénítsa meg a vállalkozások adóügyi adminisztrációját. A cél egy olyan megoldás kialakítása, amely biztosítja az adózás zavartalan lebonyolítását, és nem ró túlzott terhet a vállalatokra.
A BKIK által szervezett tájékoztató fórumon bemutatkoztak az új uniós pályázatok, melyek célja a vállalkozások versenyképességének növelése a digitális átállás támogatásával. A budapesti cégek számára most elérhető források részleteit ismerhették meg a résztvevők.
A magyar kkv szektor digitalizálódása lemaradásban van, a legfrissebb kutatások és szakmai rendezvények is arra figyelmeztetnek, hogy sürgős intézkedések szükségesek a digitális transzformáció előmozdításához. Miért fontos a digitalizáció a vállalkozások sikeréhez?
Magyarországon öt emberből négy használja az e-receptet, a páciensek kétharmada pedig kért már online vizsgálati időpontot, beutalót. A lakosság 50 százaléka vesz igénybe okoseszközöket, egészséggel kapcsolatos szenzorokat, applikációkat, derül ki a Semmelweis Egyetem Digitális Egészség kutatócsoportjának legújabb felméréséből.
A BME-n megrendezésre kerülő előadáson közgazdászok és a műszaki tudományok szakemberei ismertetik, milyen jövője lehet a pénznek, illetve a digitalizáció milyen új pénzt teremt(ett), amellyel már a közeljövőben is találkozhatunk.
Az ipar 5.0 innovációs és technológiai átmenet, valamint az ipari fokozatváltás a témája a Széchenyi István Egyetem programjának.
Az új digitális megoldások esetében fontos megkülönböztetni, melyek azok, amelyek valóban jelentős hatással bírnak a versenyképességre és üzleti modellekre.
Többek között bemutatkozik a MINI Intelligens Személyi Asszisztens, amely pl. a „kávét szeretnék inni” jelzésre megmutatja a közelben lévő releváns lehetőségeket, majd a kiválasztott célhoz navigál.