100 milliárd forint feletti első negyedéves árbevétellel és 11,5 forintos egy részvényre jutó eredménnyel zárta 2023 első negyedévét az AutoWallis Csoport, így töretlenül halad előre azon a növekedési pályán, amit korábban közzétett stratégiájában bemutatott részvényeseinek.
A csoport árbevétele ezzel 74, EBITDA-ja 81, míg nettó nyeresége 156 százalékkal növekedett az első három hónapban az előző év azonos időszakához képest. A bővülés összetevői között organikus és akvizíciós tényezők egyaránt állnak.
A régió 15 országában jelenlévő AutoWallis Csoport árbevétele 74 százalékkal 100,5 milliárd forintra ugrott az első negyedévben, így a Csoport továbbra is messze a magyar és az európai piaci átlag feletti értékesítési teljesítményt mutat: az előző év azonos időszakához képest 86 százalékkal több, összesen 13.800 darab gépjárművet értékesített az első negyedévben. A kiváló eredményekben a tranzakciós hatások mellett az organikus növekedés is jelentős szerepet játszott, utóbbi fő hajtóereje a Nagykereskedelmi üzletághoz tartozó SsangYong és Opel értékesítés jelentős növekedése, valamint a Kiskereskedelmi üzletág (volumen és árhatás együttesen) több mint 16,5 milliárd forintos bővülése volt. A Nagykereskedelmi Üzletág árbevétele 71, míg a Kiskereskedelmié 80 százalékkal bővült. A költségeken belül az eladott áruk beszerzési értéke (ELÁBÉ) az árbevétellel megegyező mértékben, 74 százalékkal 86 milliárd forintra emelkedett, melynek eredményeképpen az AutoWallis Csoport fedezettermelése a bázis időszaki magas értéken, 14,9 százalékon maradt. Az igénybe vett szolgáltatások értéke 50 százalékkal bővült, elsősorban a megnövekedett értékesítési mennyiségekhez (Opel, SsangYong) kapcsolódó magasabb volumenű és növekvő költségű logisztikai tevékenység miatt. A személyi jellegű ráfordítások 62 százalékos emelkedését elsősorban a szervezetfejlesztéshez kapcsolódó létszámnövekedés és a munkaerőpiaci változások követésére végrehajtott béremelések, valamint az akvizíciók miatti bővülés okozta (a Csoport átlagos létszáma 201 fővel 912 főre nőtt). A pénzügyi bevételek és ráfordítások az első negyedévben 269 millió forint nyereséget mutatott, mely több mint 225 millió forint javulást jelent.
Az AutoWallis kiváló első negyedéves számai mögött a korábban tervezettnél is gyorsabban megvalósuló növekedési stratégia áll, mely az eredményesség, nyereségesség tekintetében is kedvező: az AutoWallis EBITDA-ja az első negyedévben 81 százalékkal 5,6 milliárd forintra nőtt. Mindezzel együtt az EBITDA margin 5,4-ről 5,6 százalékra emelkedett: a Nagykereskedelmi üzletág marginja 5,4-ről 6 százalékra bővült, miközben a Kiskereskedelemé 5,4-ről 4,9 százalékra csökkent. Ez utóbbi csökkenés az újra megjelenő készletek miatt az iparágban elkezdődött árrés-normalizáció hatását mutatja és vetíti előre. Az AutoWallis nettó eredménye a társaság által 50 százalékos részesedéssel felvásárolt Renault Hungária 691 millió forintos nyereségével együtt két és félszeresére, 5 milliárd forintra ugrott. Az AutoWallis teljes átfogó eredménye 4,7 milliárd forint (+127%) volt, így az egy részvényre jutó nyereség (EPS) 3 hónap alatt elérte a 11,5 forintot (2022-ben az egész éves érték 19,27 forint volt).
Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója az erős évkezdés kapcsán elmondta, hogy a kiemelkedő első negyedéves számok és sikeresen zárt tranzakciók bizakodásra adnak okot, a Csoport akár újabb rekordévet zárhat 2023-ban, azonban az infláció, a megemelkedett finanszírozási költségek, a gazdasági visszaesés lehetősége óvatosságra intik az iparág szereplőit. Hozzátette, hogy mindezek tovább katalizálhatják a már elindult konszolidációs folyamatot, amit a stabil tőkeháttérrel és finanszírozással rendelkező AutoWallis ki is kíván használni növekedési stratégiájának megvalósítása során.
Kapcsolódó anyagok:
AutoWallis befektetői prezentáció – 2023 első negyedéves eredmények (.pdf)
AutoWallis befektetői prezentáció mellékletek (.xlsx)