A Budapesti Corvinus Egyetem hivatalosan is elfogadta az új, „Híd-stratégiának” elnevezett intézményi stratégiáját, amely megújított küldetésre, jövőképre és értékekre épül, és tükrözi az egyetem fejlődési tervét a nemzetközi felsőoktatási versenyben.
A Híd-stratégia nevét a Lánchídról kapta. Az 1849-ben megépült Lánchíd kötötte össze Budát és Pestet, és teremtette meg a mai pezsgő fővárost mint üzleti, politikai, kulturális és oktatási központot. A híd a kulturális csere és a dinamizmus szimbóluma, amely egyszerre kötheti össze Keletet és Nyugatot, az egyetem hallgatóit majdani üzleti karrierjükkel vagy a mai Corvinust jövőbeli eredményeivel.
A Híd-stratégia a közelmúlt fontos mérföldköveire épít: az új vezetői csapat kinevezésére, az EFMD- és AACSB-akkreditációkra, a fenntartható Gellért Campus megnyitására, valamint a nemzetközi partnerségek bővítésére. A stratégia célja, hogy hosszú távú fejlődési pályára állítsa az egyetemet, és erősítse nemzetközi láthatóságát.
„Ez a stratégia több, mint útiterv. Közös alap, amely megmutatja, kik vagyunk, merre tartunk, és hogyan érjük el céljainkat. Küldetésünk világos: a kíváncsiság vezérel minket, és közösségként a kutatás és tanulás tereiben bontakozunk ki az üzlet, a közgazdaságtan és a társadalomtudományok területén. Nemzeti bajnokként a víziónk az, hogy nemzetközileg elismert egyetemként válaszoljunk korunk kihívásaira” – mondta Bruno van Pottelsberghe, a Corvinus Egyetem rektora.
A Híd-stratégia négy szimbolikus pillérre épül:
- A 2-es villamos a multidiszciplinaritás iránti elkötelezettséget jelképezi, ahogy a 2-es villamos köti össze a magyar tudomány, kultúra, közigazgatás ikonikus helyszíneit.
- A 6-os repülőjárat a nemzetközi és vállalati tapasztalatok fontosságát hangsúlyozza, ahogy a budapesti reptérről induló járatokkal minden fontos európai csomópont elérhető
- Az InterCity a hallgatóközpontú kultúrára és a hallgatói élményre irányítja a figyelmet, utalva az országot behálózó, megfizethető mobilitási formára.
- A holló gyűrűje , amely az egyetem logójában is szerepel, a tudást és a kutatási tevékenység erősítését szimbolizálja, összekötve Európa egykor legnagyobb könyvtárát a jövő kiemelkedő kutatóegyetemével.
Ezek adnak keretet annak a több mint 100 projektnek, amelyet az egyetem vezetői dolgoztak ki az oktatás, a kutatás és a hallgatói élet területein mérhető fejlődés elérésére.
A projektek között szerepelnek digitális innovációk, például a Phygital Campus kezdeményezés, amely a fizikai és digitális hallgatói élményeket ötvözi; az új Nemzetközi Hallgatói Támogató Keretrendszer; a kettősdiploma-programok bővítése vezető egyetemekkel; valamint új kutatóközpontok létrehozása a fenntarthatóság, a mesterséges intelligencia és a közép- és kelet-európai tanulmányok területén.
A Híd-stratégia a Corvinus akadémiai és szolgáltató közösségének együttes erőfeszítésével készült, azzal a céllal, hogy az Egyetem megőrizze vezető szerepét Magyarországon, és tovább erősítse partnerségeit Európa legmeghatározóbb egyetemeivel. 2030-ra a Corvinus célja, hogy a közép- és kelet-európai régió első három egyeteme között, valamint az 50 legjobb európai üzleti iskola között legyen.
A Híd-stratégiát a Corvinus Egyetem honlapján lehet elolvasni.
Forrás: Budapesti Corvinus Egyetem, továbbította a Helló Sajtó! Üzleti Sajtószolgálat.




