Az ELTE új rektori utasítása szabályozza a mesterséges intelligencia használatát az oktatásban, támogatva a felelős és tudatos MI-használatot a hallgatói életpálya során. A Hallgatói MI Kódex engedélyezi az MI eszközök alkalmazását, de hangsúlyozza az emberi kreativitás és kritikus gondolkodás megőrzését.
Sajtóközlemények: oktatás
A Széchenyi István Egyetem és a Zhejiang Jiaxing Egyetem közösen hoz létre Konfuciusz Intézetet Győrben, amely a magyar–kínai kulturális, oktatási és gazdasági együttműködés új mérföldköve. Az intézet támogatja a nyelvoktatást, kutatást és akadémiai mobilitást, erősítve a két ország kapcsolatát.
A Bagázs „Hátsó padban” kampánya a hátrányos helyzetű roma gyerekek iskolai nehézségeire és korai lemorzsolódására hívja fel a figyelmet. A szegregált telepeken élő gyerekek ingerszegény környezetből érkeznek, ami jelentős akadályt jelent az oktatásban. A kampány podcastokkal, eseményekkel és installációval dolgozik a társadalmi érzékenyítésért.
Egy különleges hallgató is megjelent az órákon a Debreceni Egyetem Mezőgazdaság-, Élelmiszertudományi és Környezetgazdálkodási Karán: Doppler, a golden retriever terápiás kutya, aki nyugodt jelenlétével segíti a diákokat és az oktatókat a vizsgák és határidők okozta stressz leküzdésében.
2025. november 13-án harmadik alkalommal rendezik meg Mátészalkán a TECH4STUDY Technológiai Intelligencia Konferenciát, amely az AI és az emberi kreativitás találkozását helyezi a középpontba. A rendezvény célja, hogy felkészítse a résztvevőket a mesterséges intelligencia mindennapi használatára és az AI-ismeret munkaerőpiaci jelentőségére.
Sikeresen zárult a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal Oktatási Programjának KonyhaKontroll vetélkedője, amelyen közel 1400 diák vett részt. A 7-12. évfolyamos tanulók élelmiszerbiztonság, minőség, pazarlás és fenntarthatóság témakörökben mérték össze tudásukat. A legjobbakat értékes nyereményekkel díjazták.
Dr. Stephens-Sarlós Erzsébet játékos szenzomotoros tréningprogramjával nyerte el az OTP Fáy Oktatási Innovációs Díj arany fokozatát az általános iskola alsó tagozat kategóriában. A program a gyermekek idegrendszeri érését mozgással támogatja.
2026 szeptemberétől újraindul a tanítóképzés a Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Karán, több mint 60 év szünet után. A képzés nappali, levelező és rövidített formában is elérhető lesz, különös hangsúlyt fektetve az óvoda-iskola átmenetre, fenntarthatóságra és a sajátos nevelési igényű gyermekek támogatására.
Prof. Dr. Csanády Etele Sándor, a Soproni Egyetem Faipari Mérnöki és Kreatívipari Karának oktatója magas állami kitüntetésben részesült. A Magyar Érdemrend lovagkereszt polgári tagozatával ismerték el kiemelkedő oktatói és kutatói munkásságát, valamint a faipari felsőoktatás fejlesztéséért végzett tevékenységét.
A Soproni Egyetem történelmi sikert ért el a 2025-ös felvételi eljárás során, 1364 új hallgatót vett fel, ami minden korábbi rekordot megdöntött. A növekedés mögött a szakmai közösség összehangolt munkája és a tudatos beiskolázási kampány áll. Az egyetem elnyerte Az Év Egyeteme díjat a sikeres felvételi kampányok kategóriában.
A Fenntarthatósági Témahét és az UNICEF Magyarország közös kutatása szerint a magyar diákok háromnegyede nem kap elég információt a klímaváltozásról. A fiatalok érzik a jövőjük veszélyét, de sokan tehetetlennek érzik magukat. A hiteles, életkorukra szabott oktatás kulcsfontosságú a cselekvésre ösztönzésükben.
A nemzetközi példák nyomán életre hívott kezdeményezés célja, hogy a hallgatók anonim módon, egy egyszerű online űrlapon keresztül mondhassanak köszönetet azoknak az oktatóknak, akik különösen sokat adtak számukra az adott félév során – tudásban, figyelemben, inspirációban.
Hanczné dr. Lakatos Erika egyetemi docens, a Széchenyi István Egyetem Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Karának dékánhelyettese, Élelmiszer-tudományi Tanszékének vezetője az élelmiszer-tudomány szakterületén magas színvonalon végzett oktatásszervezési, infrastruktúra-fejlesztési és pályázati tevékenysége elismeréséért vehette át az Agrárminisztérium által adományozott Nagyváthy János-díjat.
A Soproni Egyetem Közgazdaságtudományi Kara adott otthont a Drónia Roadshow tizedik állomásának, amely a dróntechnológia, mesterséges intelligencia és kibertér kihívásaira hívja fel a figyelmet. A program célja, hogy középiskolások és pedagógusok számára interaktív módon mutassa be a digitális világ biztonsági kérdéseit és lehetőségeit.
Első helyezést ért el Nágel Anna, a győri Széchenyi István Egyetem hallgatója a „Tanuld és tanítsd a jobbat!” címmel 3–4. évfolyamos tanító szakosok számára környezetismeret tantárgyból hirdetett országos tanítási versenyen. A kiemelkedő eredmény a fiatalt megerősítette abban, hogy megfelelő pályát választott magának.
A megállapodás lényege, hogy a szakgimnázium diákjai már középiskolai éveik alatt megkezdhetik egyetemi tanulmányaikat, majd ha elvégezték a szakgimnáziumot, az MTE-n eltöltött mindössze két szemeszter alatt diplomát szerezhetnek.
Ono Hikariko, Japán magyarországi nagykövete hivatalos látogatást tett a győri Széchenyi István Egyetemen, ahol az intézmény nemzetközi tevékenységével, ipari kapcsolataival és oktatási-kutatási portfóliójával ismerkedett.
Az ELTE GTK egy olyan képzési programot indított el, amely nemcsak engedélyezi, hanem –a hallgatók felkészítése után és alapos szabályozás mellett – kifejezetten ösztönzi is az MI tudatos és felelősségteljes használatát a tanulmányokban, projektfeladatokban és szakdolgozatokban.
A győri Széchenyi István Egyetem, az Audi Hungaria Iskola Intézményfenntartó és Működtető Közalapítvány, valamint az Audi Hungaria Iskolaközpont által március 21-én aláírt megállapodás keretében az iskola német tanterv szerinti gimnáziumi tagozatán oktatott matematika tantárgy teljesítésének beszámítására nyílik lehetőség a továbbtanuló diákok számára.
Az angol rangsorkészítő Quacquarelli Symonds a most nyilvánosságra hozott ranglistán négy új tudományterületen is rangsorolta a Debreceni Egyetemet, a gyógyszerészet és farmakológia mellett a kémiai, a matematikai, valamint a számítástechnikai és informatikai ranglistára került fel az intézmény.
A Magyar Innovációs Szövetség 30 hazai alapító tagszervezettel létrehozta az Űr-, Védelmi- és Légiinnovációs Munkacsoportot, amelynek célja, hogy e területek hangsúlyosabban megjelenjenek a hazai oktatásban, tudományos kutatásban, fejlesztésben és innovációban, és ezáltal olyan innovációs ökoszisztéma jöjjön létre, amely elősegíti a technológiai fejlődést és a nemzetközi versenyképességet.












