Kétszer 50-es toplistán mutatta be a Marketing&Média kommunikációs szaklap a legsikeresebb magyarországi kommunikációs szakembereket. A nyolcadik alkalommal elkészült marketinges rangsor élén ismét Szabó Béla Attila, a Magyar Telekom kommunikációs igazgatója végzett. Az idén debütált PR-szakemberek top 50-es listájának első helyére a zsűri értékelése alapján Pantl Péter, a Mol Csoport kommunikációs igazgatója került.
Kibővített, kétszer 50-es rangsorban mutatta be idén a Marketing&Média kommunikációs szaklap Magyarország legsikeresebb kommunikációs döntéshozóit, szakembereit. A 2023-ban nyolcadik alkalommal összeállított „TOP 50 legsikeresebb marketingkommunikációs döntéshozók” listája mellett ugyanis elkészítette az 50 legsikeresebb PR- és kommunikációs szakember rangsorát is, szintén szakértői zsűri közreműködésével. Simon Krisztián, a Marketing&Média főszerkesztője a PR-szakemberek 50-es toplistájának kapcsán kiemelte: a szakmában sokan hiányoltak egy olyan önálló ragsort, amely megjeleníti a PR-t, és így megfelelő súlyt ad ennek a kommunikációs szakterületnek is.
TOP 50 legsikeresebb marketingkommunikációs döntéshozó
A legsikeresebb marketing-kommunikációs vezetők rangsorát a szakmai szervezetek elnökeiből és a piac meghatározó ügynökségeinek vezetőiből álló zsűri szavazatai alapján állították össze, a Magyar Marketing Szövetséggel szakmai partnerségben.
A marketingguruk toplistájának élére zsinórban negyedik alkalommal idén is Szabó Béla Attila, a Magyar Telekom márka- és kereskedelmi kommunikációs igazgatója került. Második helyezett Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója, a dobogó harmadik fokára pedig Mérő Ádámot, a Coca-Cola consumer & shopper connection igazgatója állhatott a zsűri döntése alapján. Negyedik helyezett Juhász Péter Tibor, a Vodafone és Digi márkamenedzsere, ötödik pedig Kovács András Péter, a Magyar Telekom szegmenskommunikációs vezetője lett. A rangsorban őket Horváth Magyary Voljč Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója, Nagy Zoltán Péter, az OTP Bank marketing- és kommunikációs igazgatója, valamint Blaumann Debóra, az Erste Bank marketing- és PR-vezetője követik. A top 50-es lista kilencedik helyére Pantl Péter a Mol Csoport kommunikációs igazgatója került, tizedik pedig Dolezsai Gergely, a Yettel Magyarország márka- és marketingkommunikációs igazgatója lett. A teljes top 50-es listán az előző évhez képest a marketingkommunikációs szakemberek kicsivel több mint a harmada cserélődött, ami megfelel az eddigi évek átlagának.
TOP 50 legsikeresebb marketingkommunikációs döntéshozók (Első tíz helyezett) | ||
Helyezés | Név | Cég / Médium |
1. | Szabó Béla Attila | Magyar Telekom |
2. | Bánhegyi Zsófia | Szerencsejáték Zrt. |
3. | Mérő Ádám | Coca-Cola |
4. | Juhász Péter Tibor | Vodafone, Digi |
5. | Kovács András Péter | Magyar Telekom |
6. | Horváth Magyary Voljč Nóra | K&H |
7. | Nagy Zoltán Péter | OTP |
8. | Blaumann Debóra | Erste |
9. | Pantl Péter | Mol |
10. | Dolezsai Gergely | Yettel |
Forrás: Marketing&Média |
TOP 50 legsikeresebb PR/kommunikációs szakember
A Marketing & Média új rangsorában a PR és kommunikációs ügynökségek, valamint a vállalati oldal szakemberei is szerepelnek. A PR- és kommunikációs szakemberek 50-es toplistáját a médiapiac meghatározó vezetői, főszerkesztők, szakértők és szakmai szervezetek képviselőiből álló zsűri szavazatai alapján állították össze. Szakmai partner a Magyar PR Szövetség, a megjelenés támogatója pedig a Magyar Marketing Szövetség. A zsűrizés szempontja ennél a listánál is, hogy az adott szakember mennyire eredményes, sikeres a saját területén, mennyire számít véleményvezérnek, és hogyan változott a befolyása, elismertsége az utóbbi egy évben.
Az idén először elkészített toplista élére Pantl Péter, a Mol Csoport kommunikációs igazgatója került. A dobogó második fokára Horváth Magyary Voljč Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója állhatott fel, a harmadik helyre pedig egy ügynökségi szakembert, Balatoni Zsófiát, az Uniomedia társalapító-ügyvezetőjét választotta a zsűri. Negyedik Gáspár Bence lett, az OTP Bank kommunikációs vezetője, ötödik pedig Bánhegyi Zsófia a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója. A PR-kommunikációs szakemberek toplistájának hatodik helyére Kutas István került, az MBH Bank kommunikációs ügyvezető igazgatója, akit Szinai Ádám, a CIB Bank marketingkommunikációs és PR-vezetője követ a hetedik helyen. Nyolcadik Holló Márta, a Magyar Telekom vállalati kommunikációs igazgatója, kilencedik Beke Zsuzsa, a Richter Gedeon PR- és kormányzati kapcsolatok vezetője, a lista tizedik helyezettje pedig Balaton Anita, a FleishmanHillard Café ügyvezető igazgatója. Érdekesség, hogy a PR-szakembereket tartalmazó listán az ötvenes rangsor jóval több mint felét a hölgyek teszik ki, egész pontosan huszonkilencen szerepelnek.
TOP 50 legsikeresebb PR/kommunikációs szakemberek (Első tíz helyezett) | ||
Helyezés | Név | Cég / Médium |
1. | Pantl Péter | Mol |
2. | Horváth Magyary Voljč Nóra | K&H |
3. | Balatoni Zsófia | Uniomedia |
4. | Gáspár Bence | OTP |
5. | Bánhegyi Zsófia | Szerencsejáték Zrt. |
6. | Kutas István | MBH |
7. | Szinai Ádám | CIB Bank |
8. | Holló Márta | Magyar Telekom |
9. | Beke Zsuzsa | Richter Gedeon |
10. | Balaton Anita | FleishmanHillard Café |
Forrás: Marketing&Média |
A Marketing&Média sikeres marketinges- és PR-szakembereket tartalmazó teljes rangsora megtekinthető a kommunikációs szaklap legfrissebb, 2023. szeptemberi számában.
Marketing&Média „Top 50 Marketingvezető és Top 50 PR/kommunikációs szakember” listájáról
A Marketing&Media kommunikációs szaklap 2016 óta állítja össze a TOP 50 legsikeresebb marketingkommunikációs döntéshozók rangsorát. A Magyar Marketing Szövetséggel együttműködésben minden évben a Marketing Summiton mutatják be, hogy kik Magyarország TOP marketingvezetői. A rangsor a szakmai szervezetek elnökeiből és a piac meghatározó ügynökségeinek vezetőiből álló zsűri szavazatai alapján áll össze.
A Marketing&Media szaklap idén első alkalommal állította össze a TOP 50 legsikeresebb PR/kommunikációs szakemberek rangsorát. A lista összeállításában szakmai partner a Magyar PR Szövetség, a megjelenés támogatója a Magyar Marketing Szövetség. A rangsor a médiapiac meghatározó vezetői, főszerkesztők, szakértők és a szakmai szervezetek képviselőiből álló zsűri szavazatai alapján áll össze. A rangsorban szerepelnek a PR és kommunikációs ügynökségek, és a vállalati oldal PR és kommunikációs szakemberei is.
A zsűrizés szempontja, hogy az adott szakember mennyire eredményes, sikeres a saját területén, mennyire számít véleményvezérnek, és hogyan változott a befolyása, elismertsége az utóbbi évben.
www.mmonline.hu | http://www.facebook.com/mmonline.marketingmedia
Forrás: Marketing&Média