A világszinten működő Grayling PR- és kommunikációs ügynökség elkészítette a 2025-ös globális kommunikációs trendekről szóló jelentését, amely a Creating Advantage in an Uncertain World (Előnyteremtés egy bizonytalan világban) címet viseli. A jelentés rávilágít az üzleti életet alakító főbb kihívásokra és lehetőségekre, valamint sorvezetőt kínál az idei évben várható geopolitikai, gazdasági és technológiai bizonytalanságok közötti eligazodáshoz.
Hogyan használhatjuk ki a változó globális környezetben rejlő lehetőségeket
A jelentés felvázolja a főbb témákat és intézkedéseket, amelyekre a vállalkozásoknak 2025-ben figyelniük kell. Többek között:
- Eligazodás a politikai és gazdaságilag is bizonytalan térben: a kormányok világszerte ambiciózus reformokat hajtanak végre költségvetési megszorítások és stagnáló gazdaságok közepette. A vállalkozások sikere szempontjából fontos a politikai döntéshozókkal való proaktív együttműködés, ahogyan az is, hogy lépést tartsanak a megújuló szabályozásokkal és a változó külső körülményekhez rugalmasan alkalmazkodva alakítsák a stratégiáikat.
- A mesterséges intelligencia kiaknázása: a mesterséges intelligencia messzemenőkig átalakítja az iparágakat, és páratlan lehetőségeket kínál a szolgáltatások személyre szabására és a hatékonyság növelésére. Az etikai megfontolások, az adatbiztonságra figyelés és az átláthatóság azonban továbbra is kiemelkedő fontosságúak az AI-al szembeni bizalom erősítése szempontjából.
- Új közönség elérése a digitális platformokon: a közösségi médiatér gyorsan fejlődik, és egyre több új platform nyer teret a felhasználók körében. Fontos, hogy a márkák mélyrehatóan megértsék a közönségüket, és diverzifikálják a jelenlétüket, hogy relevánsak maradjanak az adott platform közönsége számára.
- Fenntartható gyakorlatok alkalmazása: az országok által kidolgozandó új éghajlat-változási cselekvési tervek benyújtási határidejének közeledtével, és mivel az amerikai elnökválasztás eredménye okán sok szakértő aggodalmát fejezi ki amiatt, hogy Donald Trump második elnöksége visszavetheti az éghajlat-változási intézkedéseket, az üzleti vezetőknek fel kell készülniük a sokasodó szabályváltozásokra és rugalmasan kell kezelniük a sűrűsödő tevékenységi ellenőrzéseket.
- Reziliencia építése a kommunikáció erejével: a hatékony belső és külső kommunikációs stratégiák elengedhetetlenek a válságok és az elvárások kezeléséhez, valamint a márka iránti bizalom fenntartásához.
Richard Jukes, a Grayling globális vezérigazgatója a jelentés kapcsán hozzátette:
„2025-ben a vállalkozások újra egy kihívásokkal teli évvel néznek szembe, a változó szabályozási környezetektől a mesterséges intelligencia gyors integrációján át a növekvő geopolitikai bizonytalanságokig. A kockázatkezelés kritikus prioritássá vált, és a szervezeteknek nemcsak előre kell látniuk a potenciális zavarokat és lehetőségeket, hanem agilisan és rugalmasan is kell reagálniuk azokra.Ez az év próbára teszi a vezetők azon képességét is, hogy stratégiáikat összehangolják a kormányzati prioritásokkal, hatékony kapcsolatokat építsenek ki, és kézzelfogható intézkedésekkel bizonyítsák elkötelezettségüket. Proaktív kommunikációval, stratégiai tervezéssel és innovatív megoldások felkarolásával a szervezetek nemcsak a kockázatokat mérsékelhetik, hanem a kihívásokat lehetőségekké alakítva tartós előnyöket is teremthetnek a maguk számára.”
A teljes jelentés innen tölthető le.
Forrás: Grayling