A Nébih ezúton értesíti az ügyfeleit, hogy 2023. december 31. 18:00 óra és 2024. január 1. 18:00 óra között több szakrendszer átmenetileg nem lesz elérhető. Az időszakos leállásra az iratkezeléshez kapcsolódó szakrendszer informatikai fejlesztésének élesítése miatt kerül sor. A fenti időszakban a Nébih által üzemeltetett ügyfélfelületek, valamint a kapcsolódó szolgáltatások nem lesznek elérhetőek.
Annak érdekében, hogy az informatikai háttér fejlesztése miatt történő átállás minél zökkenőmentesebb legyen, ennek ütemezésére a kormányzati igazgatási szünet idején kerül sor: 2023. december 31-én 18:00 órától 2024. január 01-én 18:00 óráig.
A szüneteltetés a Nébih által üzemeltetett ügyfélfelületeket és a kapcsolódó szolgáltatásokat érinti majd. A hivatal tájékoztatja az ügyfeleket arról, hogy a vonatkozó törvénynek* megfelelően amennyiben az elektronikus ügyintézés szüneteltetése meghaladja az egy munkanapot, a Nébih azon eljárástípusba tartozó beadványokat is fogadja és feldolgozza postai úton, melyek esetében alapvetően kizárólag elektronikus ügyintézésre lenne lehetőség.
Hivatkozott jogszabály:
*Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény 9.§ (4) bekezdés a) pontja