Budaörsön üzembe helyezték a világ egyik legokosabb autópályaszakaszát az M1-M7 közös szakaszán. A Magyar Közút Zrt. és a BME szakemberei 39 szenzorral felszerelt digitális rendszert hoztak létre, amely valós időben követi a forgalmat, és a jövő közúti közlekedésének alapját képezi. A rendszer a vezetőtámogatás és önvezető autók fejlesztésének ideális tesztkörnyezete.
Sajtóközlemények: önvezető autók
Aki Budapestről kifelé autózik az M1/M7-es autópályán, a budaörsi felüljáró-körforgalomhoz közelítve a szokásosnál több műszerrel felszerelt táblatartó portálokat láthat. Ez az egész világon az egyik legokosabb autópálya-szakasz, hasonló csak Kínában van, igaz, ott jóval hosszabban.
Az önvezető autók forradalmasíthatják a közlekedést, csökkentve a balesetek számát és javítva a hatékonyságot. A valódi áttörést azonban nem az egyes járművek önállósága, hanem az egymással és az infrastruktúrával való folyamatos, valós idejű kommunikáció jelenti. Ez komplex rendszerek összehangolt működését igényli.
A szakemberek 41 önkéntest vontak be a ZalaZone Járműipari Tesztpályán zajló vizsgálatokba. A mintegy háromperces, két kilométeres utat minden önkéntes kétszer tette meg, egyszer egy hivatásos sofőr vezetett, másik alkalommal pedig önvezető üzemmódban haladt a jármű.
Az LG Electronics bemutatja a Digital Cockpit gamma megoldását, amely forradalmasítja az autós technológiát: intelligens digitális interfészek, testreszabható funkciók és akár kávét is rendelhet az autós asszisztens, ha a sofőr fáradt.



