Sajtóközlemények: logisztika

2024-ben 15%-kal nőtt a magyar online piac, 1 945 milliárd forintos bruttó forgalmat és 114 millió rendelést generálva. Ma már nem az ár, hanem a kiszállítási idő és a megbízhatóság a döntő. Európában a valós idejű kézbesítési információ, a pontos időablak és a gyors, akár másnapi szállítás vált a legfontosabb elvárássá – derül ki a legújabb kutatásokból.

A CoReLog Kft., a Széchenyi István Egyetem spin off vállalkozása, sikeresen fejlesztett egy komplex szolgáltatáscsomagot, amely automatizált alkalmazkodást és hatékonyságnövelést tesz lehetővé a termelő vállalatok számára. Az innováció egy tanuló algoritmusra épül, amely operatív döntéstámogatást nyújt a logisztikai folyamatok optimalizálásához.

A Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai Karának Logisztikai Intézete 2025 szeptemberében Magyarországon elsőként indítja el a Veszélyesáru-logisztikai szakmérnök és Veszélyesáru-logisztikai specialista elnevezésű szakirányú továbbképzési szakokat. A program különlegességét jelzi, hogy hasonló felsőoktatási képzés legközelebb Törökországban érhető el.

A LogiCube Park befejezte második fejlesztési fázisát, átadva egy 3 800 négyzetméteres „A” kategóriás raktár- és 750 négyzetméteres irodaterületet, amely már első bérlőit is fogadja. A park zöld megoldásokkal és A+ energetikai besorolással emelkedik ki, miközben megkapta a Logisztikai Park minősítést, növelve vonzerejét a bérlők és befektetők körében.

Két új, összesen több mint 88 ezer négyzetméteres fenntartható ipari és logisztikai csarnok kivitelezését kezdte meg a HelloParks Fóton és Pátyon, így év végére már 11 épület áll majd rendelkezésre a vállalat megaparkjaiban. A fejlesztések a piaci keresletre reagálnak: a már átadott csarnokok többsége mindkét helyszínen szinte teljes kihasználtsággal működik.

Összesen 6,5 millió csomagot kézbesített Európa hat országában tavaly az okoslogisztikai szolgáltatásokat nyújtó DODO, s ennek köszönhetően a társaság ezúttal is kétszámjegyű növekedést produkált. A pozitív eredmény elérésében fontos szerepet játszott a nemzetközi terjeszkedés: Németország 2024-ben a DODO második legerősebb piacává vált, de Magyarországon is látványos volt a bővülés.

A Raben Group 2024-ben is folytatta stratégiai céljainak megvalósítását. A továbbra is fennálló gazdasági kihívások ellenére a cégcsoport sikeresen erősítette meg európai jelenlétét, és valósított meg számos, a fenntartható szállítmányozást és kibocsátáscsökkentést célzó beruházást. Köszönhetően a tavaly bejelentett svájci piacralépésnek, a cégcsoport hamarosan már 16 országban lesz jelen.

Elhúzódó kiszállítási idő, az átvételi pontok utólagos módosítása, a kívánt szállítási opció hiánya, a csomag sérülése, elégtelen tájékoztatás a kézbesítés aktuális állapotáról – ezekkel a problémákkal szembesülnek a leggyakrabban a magyar internetes vásárlók, a DODO friss, országos, reprezentatív felmérése alapján.