- Június 14-től megváltozik a díjszabás logikája: a 61 perc alatti bérlések esetén a megtett út (és nem az eltelt idő) határozza meg a fizetendő díjat
- A változás a közlekedésbiztonság területén is számos előnnyel jár, megszabadítva a felhasználókat az időkényszertől
- Az új rendszernek köszönhetően egyszerűbbé, kiszámíthatóbbá és még kedvezőbbé válik a közösségi autózás
A hazai közösségi autózás általános árazási modelljében a bérlés időtartama a leginkább meghatározó tényező. Ám ha megkérdezik a felhasználókat, azonnal kiderül: számukra nem az autóban töltött idő, hanem a megtett út jelenti a szolgáltatás valódi értékét. Erre az igényre reagál a MOL Limo, amikor június 14-től átalakítja a díjszabását. A határnaptól kezdődően a 61 perc alatti, vagyis a leggyakoribbnak számító felhasználások esetén kilométer alapúvá válik az árazás, vagyis a felhasználóknak az óra helyett csupán a kilométer-számlálót kell figyelniük.
Az új díjstruktúra számos gyakorlati előnyt kínál. A változás kiszámíthatóbbá teszi a bérlést: a megteendő út ismeretében már előre pontosan meghatározható a bérleti díj, mivel az nem függ a forgalomtól, a napszaktól, a dugóktól vagy a szabad parkolóhelyre várakozás időigényétől. Tehát például egy 10 kilométeres utazás ugyanannyiba kerül, akár 10, akár 40 perc alatt teszi meg a jármű az említett távolságot.
A megváltozott díjszabásnak köszönhetően lényegesen nyugodtabbá válik az autózás. Nem befolyásolja ugyanis a fizetendő összeget, ha feltorlódik előttünk a forgalom, jut idő indulás előtt az autó áttekintésére, a tisztaság ellenőrzésére, az ülések és tükrök beállítására, vagy akár a telefon kihangosítására is – ilyenkor csupán a percmutató pörög, a díjszámláló nem. És ugyancsak nem lesz költséges időveszteség a parkolóhely-keresés sem, sőt megállás után a kipakolással, illetve esetlegesen a szemét kidobásával sem kell többé kapkodni.
Ami bevált és találkozik a felhasználók elvárásaival, az változatlan marad: a 61 percet meghaladó bérlések esetén a díjszabás a régi, azaz továbbra is fix óra- vagy napidíjból, plusz kilométerdíjból áll, amihez a minimális bérlésindítási díj és az esetleges zónadíjak számolandók. A napi bérleti díj továbbra is 50 díjmentes kilométert tartalmaz, a napi kilométercsomagok több napos bérlés esetén összeadódnak. Szintén a korábbi díjszámítási gyakorlat folytatása, hogy amennyiben a felhasználó átlép az órás vagy napi csomagba, az első megtett kilométertől kezdve a teljes távolságra az órás és napi csomagban megadott kedvezőbb, egységes kilométerdíj vonatkozik. A bérlés rugalmas: nem szükséges előre kalkulálni az idővel, nem kell az utazás előtt csomagot választani, a bérlés ideje alapján a rendszer automatikusan a megfelelő csomagba sorolja a felhasználót.
Forrás: MOL Magyarország„Az autómegosztás lényege, hogy innovatív megoldásaival fenntarthatóbbá, komfortosabbá és megfizethetőbbé tegye a közlekedést. A MOL Limo szolgáltatás folyamatos fejlesztése során a legfontosabb szempontunk, hogy kiszolgáljuk az ügyféligényeket és növeljük a biztonságot. Az új díjszabás egyszerre szolgálja ezeket a célokat: a felhasználók azért fizetnek, ami számukra a szolgáltatás lényege – vagyis az úticéljukhoz történő eljutásért –, és így az időkényszer alól felszabadulva végre kizárólag a biztonságos vezetésre, a körültekintő parkolásra és a közlekedés többi résztvevőjével történő, figyelmes együttműködésre koncentrálhatnak. Bízunk benne, hogy a rövidebb időtartamú utazásoknál a percdíj megszüntetése hozzájárul majd a gyorshajtás és a szabálytalan parkolás visszaszorításához és a balesetek megelőzéséhez. Szeretnénk azokat a potenciális ügyfeleket is megszólítani, akik eddig a percdíj alapú árazás hátrányai miatt nem próbálták még ki az autómegosztást.” – fogalmazott Vető Bálint, a MOL Limo ügyvezető igazgatója.