A Széchenyi István Egyetem kutatói által fejlesztett multimédiás orvosi közvetítőrendszer használatiminta-oltalmat kapott, lehetővé téve több száz résztvevős műtéti közvetítéseket. A rendszer valós időben közvetíti a műtéteket, megkönnyítve az egészségügyi oktatást és csökkentve a logisztikai terheket.
Sajtóközlemények: Győr-Moson-Sopron vármegye
A Széchenyi István Egyetem, az Uni Inno Zrt. és az Agrofert Hungária Kft. együttműködési megállapodást kötött közös vállalkozás indítására, a Bábolna Campus fejlesztésére és gyakorlatorientált képzések erősítésére. A partnerség célja a tudományos innováció gazdasági hasznosítása és az ipar-felsőoktatás integrációjának erősítése.
A Széchenyi István Egyetem kutatói egy új eljárást fejlesztettek ki, amely 3D-s lézerszkenneres felmérés alapján automatikusan készít digitális modelleket összetett szerkezetekről, például hidakról. Az innováció idő- és költséghatékony megoldást kínál az állapotfelmérésekhez, csökkentve a manuális munkát és növelve a pontosságot.
Paulics Laura, a Soproni Egyetem formatervező hallgatója elnyerte a Magyar Pénzverő Zrt. Berán Lajos-díját a legjobb fiatal vert érem tervezőjeként. Díjazott alkotása, a „TutCa – A fáraó rejtélye” papíralapú emlékérme történelmi témát dolgoz fel, innovatív formanyelvvel.
A Széchenyi István Egyetem két doktorandusza, Halmai Nóra és Kara Zsuzsanna, a Pannónia ösztöndíjprogram támogatásával előadást tartott az Európai Regionális Tudományi Szövetség 64. kongresszusán Athénban.
A Széchenyi István Egyetem egyedülálló golfkurzust indít, amelyet a hallgatók testnevelés tantárgyként választhatnak, mikrotanúsítványos képzésként pedig bárki elvégezhet. A kurzus professzionális szimulátorokkal segíti a sportág alapjainak elsajátítását, és a végén pályaalkalmassági vizsgát tehetnek a résztvevők.
A Soproni Egyetem sikeresen indította el ESG-hez kapcsolódó képzéseit, melyek a fenntarthatóság és vállalati felelősségvállalás területén nyújtanak korszerű, gyakorlati tudást. Az MSc szak és az akkreditált tanácsadói képzés célja, hogy a hallgatók piacképes képesítéssel lépjenek a szakmai életbe, támogatva a fenntartható fejlődést Magyarországon.
A Soproni Egyetem 2025. szeptember 4-én első alkalommal rendezte meg az Orientációs Napot, amely nagy sikert aratott az elsőéves hallgatók körében. A rendezvényen a hallgatók megismerhették az egyetem közösségeit, szervezeteit és szolgáltatásait, színes programokkal és személyes találkozásokkal gazdagodva.
A Soproni Egyetem történelmi mérföldkőhöz érkezett: elsőként Magyarországon saját akkreditált Környezeti Információ Validáló és Verifikáló Testülettel rendelkezik. Az akkreditáció azt igazolja, hogy az Egyetem megfelelőségértékelési tevékenysége a legszigorúbb nemzetközi szabványoknak felel meg.
A Soproni Egyetem megnyitotta a 2025/26-os tanévet, több mint 1500 új hallgatóval. A rektor hangsúlyozta az innováció, fenntarthatóság és közösségi értékek fontosságát. Az egyetem infrastruktúrája is fejlődik, új épületek és közösségi terek várják a hallgatókat.
A mesterséges intelligenciáért felelős kormánybiztos, Palkovics László a Soproni Egyetemen egyeztetett az MI alkalmazásának nemzetstratégiai lehetőségeiről. Az egyetem több évtizedes adatbázisaira és kutatásaira alapozva az MI kiemelt szerepet kaphat az erdőgazdálkodásban, faiparban és az agráriumban.
Dr. Aczél Petra kommunikáció-, újmédia- és jövőkészség-kutató vezeti a Széchenyi István Egyetem Menedzsment Campus Kompetenciaközpontját. Fő célja egy vezetőképzési modul kialakítása és a modern technológiák alkalmazása a jövőkészségek fejlesztésében.
A Széchenyi István Egyetem kiberbiztonsági képzéseit a Nemzeti Koordinációs Központ hivatalosan is akkreditálta, így végzett hallgatóik elektronikus információs rendszer biztonságáért felelős személyekként dolgozhatnak Magyarországon.
A Széchenyi István Egyetem kutatói által alapított Quatic Technologies Kft. intelligens, többcélú elektromos hajtásláncot és akkumulátormenedzsment-rendszert fejlesztett gokartokhoz. Kiemelt figyelmet fordítottak az energiahatékonyságra és a biztonságra.
Idén ünnepli megalakulásának 175. évfordulóját a vállalkozók képviseletét ellátó és összefogásukat elősegítő Kereskedelmi és Iparkamara. A jeles alkalomból augusztus 27-én és 28-án kétnapos ünnepségsorozatot rendeztek, amelynek egyik szimbolikus pillanata volt „a jövő tortájának” felvágása.
A Széchenyi István Egyetemre pótfelvételivel együtt csaknem 5200 hallgató nyert felvételt, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A képzések többségén emelkedtek a ponthatárok, mégis nőtt a jelentkezők száma, különösen a gazdasági, jogi és műszaki szakokon mutatkozott nagy érdeklődés.
A Széchenyi István Egyetem és a kínai Shanghai Jiao Tong Egyetem közösen fejleszt 5G-alapú intelligens rehabilitációs és segítő robotikai rendszereket. A projekt célja egy moduláris rendszer létrehozása, amely magában foglalja az intelligens kerekesszéket, exoskeletont és valós idejű adatfeldolgozó felhőplatformot.
A szakot sikeresen elvégzők versenypályák üzemeltetésében, nemzetközi versenyek lebonyolításában és a versenyzők karrierútjának építésében vállalhatnak szerepet. A hallgatók a két félév során olyan neves szakemberektől tanulhatnak majd, mint Talmácsi Gábor, Kiss Norbert, Szujó Zoltán vagy Wéber Gábor. A jelentkezési határidő augusztus 31.
A Soproni Egyetemen elindult a HunEdu projekt keretében egy egyedülálló „képzők képzése” program, amely a műholdak által gyűjtött földmegfigyelési adatok korszerű feldolgozására fókuszál. Nemzetközi szakértők oktatják a hazai kutatókat, hogy Magyarországon is világszínvonalú mérnökképzés alakuljon ki az űrtechnológia területén.
A Soproni Egyetem elindította az Egyetemi Kutatói Ösztöndíj Programot (EKÖP), amelyben 22 tehetséges hallgató és fiatal kutató kezdheti meg munkáját a 2025/2026-os tanévben. A program célja a felsőoktatási és innovatív vállalati kutatói utánpótlás biztosítása, támogatva a tudományos előrehaladást és társadalmi innovációt.
A Széchenyi István Egyetem és a Mobilis Interaktív Élményközpont sikeresen zárta szakképzésfejlesztési programja első évét, amelyben két középiskola diákjai és tanárai vettek részt. A program élményalapú oktatással, korszerű eszközökkel és innovatív módszerekkel fejlesztette a természettudományos és digitális kompetenciákat.



















