A Black Friday és karácsonyi vásárlási időszak az online csalók paradicsoma lehet. Tudatos vásárlók számára fontos megfigyelni a leggyakoribb online csalások formáit és a védekezési lehetőségeket.
Sajtóközlemények: online vásárlás
A Visa felmérést készített Magyarországon az év végi ajándékbeszerzésről, online vásárlási szokásainkról. Az idei karácsonyi roham előtt az új és a rutinos vásárlókkal is érdemes átvenni az online rendelések veszélyeit és a legújabb csalási módszereket. Ebben segítenek az OTP Bank és a Visa szakértői.
A Yettel friss kutatása szerint a magyarok idén átlagosan 77 ezer forintot terveznek költeni karácsonyi ajándékokra, ami 6 ezer forinttal több, mint tavaly. A kutatásból kiderül az is: megajándékozottként szeretjük, ha meglepnek minket, de ha mi vagyunk az ajándékozó, jobban örülünk, ha tudjuk, mire vágyik a másik.
Az Európai Bizottság és a fogyasztóvédelmi hatóságok összefogtak a Temu online piactér ellen, hogy védjék a vásárlók jogait. Az első lépések már megtörténtek, és a cél a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok felszámolása.
Az OTP Bank a következő időszakban a legnagyobb partnereinél is elérhetővé teszi a szolgáltatást, amelynek népszerűsége az év végéig ugrásszerűen emelkedik majd a várakozások szerint.