A Groupama Biztosító legfrissebb lakásbiztosítási kampányának statisztikái szerint több százezer lakástulajdonos újította meg szerződését, a legkisebb ingatlan 16 négyzetméteres volt, míg a legnagyobb egy 430 négyzetméteres családi ház. Az ügyfelek 85%-a személyesen kötötte meg a szerződést, és a legnépszerűbb kiegészítő biztosítás a háztartási gépek javítására vonatkozott.
Sajtóközlemények: lakásbiztosítás
A lakásokat érintő káresemények között 2024-ben is a beázások, természeti károk, üveg- és csőtörések voltak a leggyakoribbak, azonban az ingatlanokat fenyegető lehetséges veszélyek közül a tűzesetektől tart leginkább a lakosság – derült ki az MBH Bank reprezentatív kutatásának eredményeiből és a CIG Pannónia Első Magyar Általános Biztosító Zrt. lakásbiztosítási állományára vonatkozó éves adatokból.
Jelentős díjkedvezményekkel, ajándék kiegészítőkkel és értékes nyereményekkel készülnek a lakásbiztosítási kampányra a biztosítók, derült ki a Grantis szakértői által készített körképből. A nyeremények között okostévé és 10 millió forint kisorsolása is szerepel.
A lakásbiztosítások díja 16, a biztosítók kárkifizetése ugyanakkor 23 százalékkal nőtt egy év alatt 2024 június végéig. Az idén márciusi lakásbiztosítási kampány hatására a II. negyedévre mérséklődtek az ugyanakkora ingatlanra jutó díjak az év elejéhez képest.
Sikeres volt az első ízben idén márciusban lezajlott lakásbiztosítási kampány, amely során a lakásbiztosítási állomány 20 százaléka megmozdult, élénkült a verseny. Egy átlagos lakásbiztosítás éves díja 5 százalékkal 59 ezer forintra emelkedett, azonban a biztosított négyzetméterár ennél nagyobb mértékben, 7 százalékkal nőtt.
Az MNB új Lakásbiztosítás-indexe a fogyasztók és a közvélemény minél pontosabb és átláthatóbb tájékoztatását szolgálja az otthonbiztosítások díjainak alakulásáról.
Már nagyon kevés idő van hátra 2024 március elsejéig, amikor több mint 3 millió biztosítási szerződést, vagyis a teljes lakásbiztosítási piacot érintő biztosító váltási kampány kezdődik.