A mesterséges intelligencia egyre mélyebben hatol be a kreatív világba, zenét komponál, könyveket ír, és vizuális tartalmakat generál. A vállalatok 78%-a már használ AI-eszközöket, különösen a marketing és tartalomgyártás területén. Az AI nem helyettesíti az embert, hanem felgyorsítja a kreatív folyamatokat, miközben az emberi szakértelem továbbra is nélkülözhetetlen marad.
Sajtóközlemények: kreativitás
Megvannak az első alkalommal megrendezett Nicolaus VodkAward 2024-es év nyertesei. A “csendes díjazás” során olyan feltörekvő alkotókat ismert el a Nicolaus Vodka, akik valódi értéket teremtenek, de még nem feltétlenül részesülnek kellő figyelemben.
Az épületben idén januárban indult meg az élet: a jegybank vezető testületeinek aktuális üléseit is már itt tartották meg, és a Monetáris Tanács január 28-i kamatdöntő ülésére is több év után ismét az immáron megújult Lámfalussy teremben került sor. A jegybanki szakterületek a következő hónapok során fokozatosan költöznek vissza a Szabadság téri épületbe.
A digitális szabadság új dimenzióit fedezhetjük fel, ahogy kortárs művészek és írók osztják meg élményeiket és inspirációs forrásaikat. Kemény Zsófi és Dragomán György különleges nézőpontból világítanak rá arra, mit jelent számukra a korlátlanság a digitális korban.
Elsőként bizonyította be a Közép-európai Egyetem (CEU) és a Birminghami Egyetem (University of Birmingham) kutatása, hogy a csecsemők is képesek egyszerű fogalmakat összetett gondolatokká formálni – vagyis a kreativitás gyökerei már a babákban is megvannak.


