Az Európai Parlament szankciókat javasol az e-kereskedelmi platformokkal szemben, miután a franciaországi Shein-botrány rávilágított az uniós jogszabályok súlyos megsértésére és a fogyasztók biztonságának veszélyeztetésére. A képviselők sürgetik a digitális szolgáltatásokról szóló törvény és a termékbiztonsági rendelet határozott végrehajtását.
Sajtóközlemények: e-kereskedelem
Egyre több magyar webáruház lép ki a határon túlra, főként Románia, Szlovákia és Ausztria felé. Az exportáló webshopok száma 2024-ben meredeken nőtt az európai csomagpont-hálózatok terjedésének köszönhetően, így a külpiaci terjeszkedés ma már versenyképességi alapfeltétel.
2024-ben 15%-kal nőtt a magyar online piac, 1 945 milliárd forintos bruttó forgalmat és 114 millió rendelést generálva. Ma már nem az ár, hanem a kiszállítási idő és a megbízhatóság a döntő. Európában a valós idejű kézbesítési információ, a pontos időablak és a gyors, akár másnapi szállítás vált a legfontosabb elvárássá – derül ki a legújabb kutatásokból.
Az Emirates 2025. július 30-tól közvetlen járatot indít Dubaj és a kelet-kínai Hangcsou között, amely naponta közlekedik majd. A világ legnagyobb nemzetközi légitársasága ezzel az ötödik kínai várost kapcsolja hálózatába Peking, Sanghaj, Kanton és Sencsen után.
Összesen 6,5 millió csomagot kézbesített Európa hat országában tavaly az okoslogisztikai szolgáltatásokat nyújtó DODO, s ennek köszönhetően a társaság ezúttal is kétszámjegyű növekedést produkált. A pozitív eredmény elérésében fontos szerepet játszott a nemzetközi terjeszkedés: Németország 2024-ben a DODO második legerősebb piacává vált, de Magyarországon is látványos volt a bővülés.
Elhúzódó kiszállítási idő, az átvételi pontok utólagos módosítása, a kívánt szállítási opció hiánya, a csomag sérülése, elégtelen tájékoztatás a kézbesítés aktuális állapotáról – ezekkel a problémákkal szembesülnek a leggyakrabban a magyar internetes vásárlók, a DODO friss, országos, reprezentatív felmérése alapján.
Az ázsiai e-kereskedelem növekedése az egyik motorja a légi teherszállításban tapasztalható keresletnövekedésnek. Ennek kielégítése érdekében az Emirates SkyCargo két új teherszállító gépet állít forgalomba és 15 százalékkal növeli szállítókapacitását.
A Marketing&Média kommunikációs szaklap 15. alkalommal állította össze a „TOP50 Digitális vezető” rangsort. Az idei listát Gulyás Márton, a Partizán alapító-főszerkesztője vezeti, őt Bán Zoltán (NetMédia) és Várkonyi Balázs (Vatera, Jófogás) követi a dobogón.
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.
Újabb rangos elismerést kapott a magyar tulajdonú Praktiker webáruháza. A Digitális Kereskedelmi Szövetség, az Ecommerce Hungary, valamint a Growww Digital a hazai e-kereskedelem leginkább világpiacképes szereplői közé sorolta a 2024-ben alapított HungarEcomm Stars díjjal.
Az Allegro.hu indulásával Magyarországra új online piactér érkezett, amely a vásárlók és kereskedők számára egyaránt izgalmas lehetőségeket kínál. Innovatív szolgáltatások és széles termékkínálat várja a felhasználókat, akik versenyképes áron vásárolhatnak biztonságos környezetben.






