A Széchenyi István Egyetem vezetésével indult klímavédelmi kutatás a megújuló energián alapuló rendszerek fejlesztésére fókuszál. A projekt célja a régiók energetikai és vízfelhasználási rendszereinek digitális leképezése, modellezése és optimalizálása a klímaváltozás hatásainak csökkentése érdekében.
Sajtóközlemények: digitális iker
„Minden autóról mindent tudunk” – így foglalta össze a BME és a Magyar Közút által közösen, az Autonóm Rendszerek Nemzeti Laboratórium keretében fejlesztett okosautópálya-szakasz képességeit Szalay Zsolt, az egyetem Gépjárműtechnológia Tanszékének vezetője a projektről tartott keddi sajtótájékoztatón.
Budaörsön üzembe helyezték a világ egyik legokosabb autópályaszakaszát az M1-M7 közös szakaszán. A Magyar Közút Zrt. és a BME szakemberei 39 szenzorral felszerelt digitális rendszert hoztak létre, amely valós időben követi a forgalmat, és a jövő közúti közlekedésének alapját képezi. A rendszer a vezetőtámogatás és önvezető autók fejlesztésének ideális tesztkörnyezete.
Aki Budapestről kifelé autózik az M1/M7-es autópályán, a budaörsi felüljáró-körforgalomhoz közelítve a szokásosnál több műszerrel felszerelt táblatartó portálokat láthat. Ez az egész világon az egyik legokosabb autópálya-szakasz, hasonló csak Kínában van, igaz, ott jóval hosszabban.


