Sajtóközlemények: autóipar

A globális autóipar 2024-ben az előrejelzésekhez képest gyengébben teljesített, az értékesítés növekedése a kezdeti optimizmus ellenére stagnált, és a 2025-ös kilátások sem tűnnek sokkal fényesebbnek. A 2023-as 10 százalék után 2024-ben csak szerény 1,7 százalékos bővülés volt, így a teljes könnyűgépjármű-értékesítés 88 millió darabra emelkedett.

Az autóvezetés lehetősége azt is jelentette, hogy a nők szabadabban dolgozhattak és utazhattak. Sokukat inspirált arra a vezetés, hogy kényelmesebbé és biztonságosabbá tegyék az autózást. Amikor beülünk az autóba és bekapcsoljuk a fűtést, az ablaktörlőt vagy a GPS-t, vagy ha indexelünk egy kanyar előtt, jó, ha tudjuk: ezeket és sok más autóipari innovációt nőknek köszönhetünk.

A 2024-ben is a legnagyobb és legnyereségesebb autógyártójának bizonyuló Toyota Csoport vezető márkája, a Toyota, hosszú évek óta a világ legértékesebb autómárkája is a rangos szakmai szervezetek (Interbrand, Brand Finance) értékelése szerint. A Brand Finance Global 500 friss összesített jelentése szerint ez idén sem volt másként.

A mértékadó JATO közreadta elemzését az EU-28 (az Európai Unió 27 országa plusz az Egyesült Királyság) újautópiacán 2024-ben megfigyelt trendekről, amelyben jónéhány izgalmas megállapítás található. A tanulmány rávilágít például, hogy tavaly a kontinensen a meghajtások tekintetében az öntöltő hibrid elektromos autók képviselték az egyetlen olyan járműszegmenst, ahol az értékesítések száma növekedni tudott az előző évhez képest.

A világ öt legdigitalizáltabb autóipari vállalata mind ázsiai és mind beszállító cég, állapítja meg egy friss, a Corvinus bevonásával készült nemzetközi kutatás. Világszerte 54 autóipari nagyvállalatot vizsgáltak a kolozsvári Babeș-Bolyai Tudományegyetem uniós támogatású kutatásában, amelyben a Budapesti Corvinus Egyetem és a dániai Aalborg Egyetem kutatói is részt vesznek.

Az Emil Frey cégcsoport 100 éves mérföldkövet ünnepelt Magyarországon, bemutatva történelmét és elkötelezettségét a minőség iránt. Az esemény különleges flottanapot hozott, ahol partnerek és ügyfelek élhették át az autózás élményét.