Magyarországon új, világszínvonalú autóipari akkumulátor-tesztlabor és kutatás-fejlesztési központ jön létre a Bay Zoltán Kutatóközpont és a kínai CAERI együttműködésében. A megállapodást a HUN-REN székházában írták alá az első Kínai–Magyar Innovációs Nap keretében, amely a nemzetközi tudományos kapcsolatok erősítését célozza.
Sajtóközlemények: autóipar
Átadták a Debreceni Egyetem Tudományos, Technológiai és Innovációs Parkjában a 2700 négyzetméteres Járműlabort, amely az autóipari képzések és kutatások új központja lesz. A közel ötmilliárd forintos beruházás modern eszközökkel, műhelyekkel és tesztpályával támogatja a jövő mobilitásának fejlesztését.
A BME kutatói egy radikálisan új, széles látószögű szélvédőn megjelenített kijelző (HUD) szimulációs rendszerét fejlesztették ki, amely 2027-re készülhet el prototípusként. Az innováció jelentősen növeli a közlekedésbiztonságot és az önvezető autók korszakában is hasznos lesz, miközben prémium felhasználói élményt nyújt.
Egy nemzetközi kutatás, amelyben a Budapesti Corvinus Egyetem is részt vett, kimutatta, hogy a digitalizáció rövid távon nem növeli a vállalatok nyereségességét az autóiparban, viszont jelentősen javítja az eszközök hatékonyságát. A pénzügyi megtérülés csak hosszabb távon, legalább két év után érzékelhető.
David Nesbitt, a Jaguar Land Rover globális digitális igazgatója a BME x JLR TechDays programsorozatán a szoftver által vezérelt járművek jövőjéről beszélt. Kiemelte, hogy a szoftver nem határozza meg az autó képességeit, hanem új szolgáltatások gyors bevezetését teszi lehetővé, és az autó a személyre szabott mobilitási ökoszisztéma kulcseleme lesz.
A globális autóipar 2024-ben az előrejelzésekhez képest gyengébben teljesített, az értékesítés növekedése a kezdeti optimizmus ellenére stagnált, és a 2025-ös kilátások sem tűnnek sokkal fényesebbnek. A 2023-as 10 százalék után 2024-ben csak szerény 1,7 százalékos bővülés volt, így a teljes könnyűgépjármű-értékesítés 88 millió darabra emelkedett.
Az autóvezetés lehetősége azt is jelentette, hogy a nők szabadabban dolgozhattak és utazhattak. Sokukat inspirált arra a vezetés, hogy kényelmesebbé és biztonságosabbá tegyék az autózást. Amikor beülünk az autóba és bekapcsoljuk a fűtést, az ablaktörlőt vagy a GPS-t, vagy ha indexelünk egy kanyar előtt, jó, ha tudjuk: ezeket és sok más autóipari innovációt nőknek köszönhetünk.
A 2024-ben is a legnagyobb és legnyereségesebb autógyártójának bizonyuló Toyota Csoport vezető márkája, a Toyota, hosszú évek óta a világ legértékesebb autómárkája is a rangos szakmai szervezetek (Interbrand, Brand Finance) értékelése szerint. A Brand Finance Global 500 friss összesített jelentése szerint ez idén sem volt másként.
A BMW Manufacturing 2024-ben is az Egyesült Államok legnagyobb autóipari exportőre, kiviteli összértéke elérte a 10,1 milliárd dollárt. A spartanburgi gyár 30 éve meghatározó szerepet játszik a nemzetközi gyártási hálózatban, és 2026-tól tisztán elektromos BMW modellek sorozatgyártását is megkezdi.
A mértékadó JATO közreadta elemzését az EU-28 (az Európai Unió 27 országa plusz az Egyesült Királyság) újautópiacán 2024-ben megfigyelt trendekről, amelyben jónéhány izgalmas megállapítás található. A tanulmány rávilágít például, hogy tavaly a kontinensen a meghajtások tekintetében az öntöltő hibrid elektromos autók képviselték az egyetlen olyan járműszegmenst, ahol az értékesítések száma növekedni tudott az előző évhez képest.
A világ öt legdigitalizáltabb autóipari vállalata mind ázsiai és mind beszállító cég, állapítja meg egy friss, a Corvinus bevonásával készült nemzetközi kutatás. Világszerte 54 autóipari nagyvállalatot vizsgáltak a kolozsvári Babeș-Bolyai Tudományegyetem uniós támogatású kutatásában, amelyben a Budapesti Corvinus Egyetem és a dániai Aalborg Egyetem kutatói is részt vesznek.
A Toyota figyelmeztet, hogy 2025-től az új EU-s emissziós szabályok miatt jelentős áremelkedések várhatóak az új autók piacán. Az autógyártóknak alkalmazkodniuk kell a szigorúbb kibocsátási normákhoz, ami sok modell eltűnését és a vásárlások előre hozását eredményezheti.
A BMW Group debreceni gyárában megkezdődtek az első Neue Klasse tesztautók gyártási folyamatai, a sorozatgyártás pedig 2025 végén esedékes. A gyártási és logisztikai folyamatok optimalizálása folyamatban van, hogy zökkenőmentesen indulhasson majd a termelés.
Az Emil Frey cégcsoport 100 éves mérföldkövet ünnepelt Magyarországon, bemutatva történelmét és elkötelezettségét a minőség iránt. Az esemény különleges flottanapot hozott, ahol partnerek és ügyfelek élhették át az autózás élményét.
Mind az önvezető járművekkel kapcsolatos, mind az additív gyártásról és generatív tervezésről szóló bemutató, illetve a kapcsolódó kutatások ismertetése is élénk érdeklődést váltott ki az idelátogató felsővezetőkből.
Amikor a BASF tervezői megvizsgálták a trend előrejelzéseket, rájöttek, hogy itt az ideje egy kis színfrissítésnek, mivel a hagyományos autószín-paletta ideje lejárt.









