A Széchenyi István Egyetem SZEngine csapata motorbeszállítóból autóépítővé vált, és önállóan indul a Formula Student versenysorozatban. A csapat továbbra is a belső égésű motorfejlesztésre fókuszál, miközben hibrid hajtásláncot is fejleszt. Első önálló szezonjukban KTM 450 alapú, turbófeltöltött motorral versenyeznek.
Sajtóközlemények: formula student
Szelezsán Bettina a Széchenyi István Egyetem járműmérnöki mesterképzésén szerzett tudásával és a Formula Student csapatban szerzett tapasztalataival a Hyundai Motorsport mérnökeként dolgozik a rali-világbajnokság élvonalában. Oktatóként pedig a motorsport jövőjét formálja a győri egyetemen.
A győri Széchenyi István Egyetem Arrabona Racing Team csapata bemutatta első elektromos autóját, az ART_12-t, amelyet augusztusban Horvátországban versenyeztetnek először. A váltás a belső égésű motorról elektromos hajtásra a fenntarthatóság és az innováció jegyében történt, új technológiákkal és számos ipari támogatással.
Történetének legsikeresebb szezonja után a belső égésű motort villamos hajtásra cseréli és az elektromos kategóriában indul a továbbiakban az Arrabona Racing Team – jelentette be a győri Széchenyi István Egyetem Formula Student-csapata.
A Széchenyi István Egyetem sikeresen rendezte meg a tizedik Formula Student Symposiumot, amelyen 300 résztvevő és neves motorsport mérnökök osztották meg tudásukat a járműfejlesztés iránt érdeklődő hallgatókkal.
Nagy érdeklődés mellett mutatták be az Óbuda University Racing Team csapatának a fejlesztését, Magyarország első egyhengeres turbófeltöltésű Formula Student versenyautóját, aminek az erőforrását a Széchenyi István Egyetemen működő SZEngine Hallgatói Motorfejlesztő Csapata fejlesztette ki.
A számos érdekes újdonságot bemutató előadások után a résztvevők közösen megtekintették a csapat műhelyét, az első versenyautójukat és részt vettek a motorindításon.
Közel hatmillió forinttal támogatja a Rheinmetall az Arrabona Racing Teamet, a Széchenyi István Egyetem Formula Student-versenysorozatban részt vevő hallgatói csapatát.
Az Arrabona Racing Team (ART) által épített és SZEngine-motor által meghajtott ART_09 mindhárom nagy versenyen a dobogón végzett, ezzel felzárkózott a legszűkebb világelithez.









